4 grudnia 2015

Love is in the AIR – nowa kolekcja marki ALE.

Przestrzeń inspiruje. Nie tylko kolorowy Marrakesz, Tokio czy Meksyk są w stanie natchnąć do działania, projektowania. Często patrząc za daleko, nie dostrzegamy tego, co mamy pod nosem. Niecałe 800 kilometrów na południe od Poznania, w środku Europy, projektantka Aleksandra Przybysz znalazła wenę do stworzenia nowej kolekcji biżuterii.


Odległość, o której wspomniałam dzieli Poznań, miasto, w którym projektuje i realizuje woje projekty Przybysz, od Budapesztu. W ostatnich dniach marca tego roku, węgierska stolica pochwalić się mogła otwarciem czwartej linii metra. Jednak to nie miejski transport a konkretnie architektura związana z wnętrzem tych tuneli, wywarła wpływ na stworzenie koncepcji i realizację nowej kolekcji marki ALE.

Czerpanie z architektury jest mi bardzo bliskie. Po studiach projektowania wnętrz wciąż zostało we mnie myślenie formą. Chciałam stworzyć ażurową i lekką kolekcję, w której widoczna jest jednak mocna i przemyślana struktura. Długo zastanawiałam się nad tym, jak połączyć poszczególne fragmenty naszyjnika i kolczyków, aby cała konstrukcja była ruchoma i dynamiczna. Nie znajdując satysfakcjonujących mnie gotowych rozwiązań, opracowałam autorski system łączenia – zaprojektowałam formę i odlałam łączniki w srebrze o próbie 925. W tej kolekcji nic nie jest dziełem przypadku – mówi Aleksandra Przybysz.
 

Projekty realizuje sama w swojej pracowni w stolicy Wielkopolski. Jest to niesamowite miejsce, obowiązkowy punkt programu, w czasie pobytu w Poznaniu. Pracownię, showroom i dobre miejsce spotkań znaleźć można na ulicy Fredry 1/14c, w zabytkowej kamienicy, zaprojektowanej przez Rogera Sławskiego. Projektantka nie zamyka drzwi pracowni na klucz. W czasie odwiedzin jest w stanie uchylić rąbka tajemnic marki. Oczywiście nie wszystkich.


Wracając jeszcze do POWIETRZA. Jest go sporo w geometrycznej, ażurowej biżuterii z najnowszej kolekcji. Uzyskane formy są wynikiem wycinania geometrycznych kształtów w płaskiej, stalowej i srebrnej blasze. W efekcie tego zabiegu powstały proste, ultranowoczesne elementy, które projektantka połączyła dzięki autorskiej technice, tak, by były jednocześnie zwarte i dynamiczne. W otoczeniu nowoczesnej architektury Poznania, a konkretnie biurowca Nobel Tower Poznań, biżuteria prezentuje się wzorowo. Zobaczcie sami:

Zdjęcia: Monika Piecha-Ziółkowska
Stylizacja: Joanna Kuchta MODELOVE
Makijaż: Natalia Gorbaczewska Kuźniak / Makeup by NGK
Modelka: Karolina Hennig





                            

Ania Wawszkiewicz

Moda to coś więcej. Niż ciuchy, looki, wyprzedaże i ałtfity. Moda to przekazy, emocje, system korelacji, język. Słowami walczę o to by o tym pamiętać. Poza tym bywam tu i tam, czytam to i tamto, piszę tu i ówdzie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz