27 listopada 2013

OFF Fashion. Młodzi, zdolni walczą o dobry start.

Polscy projektanci to nie tylko Paprocki i Brzozowski, Maciej Zień, Gosia Baczyńska czy Łukasz Jemioł. Polska moda nie kręci się wyłącznie wokół ulicy Mokotowskiej w Warszawie. Na dwa dni (23-24.11) przeniosłam się na wschód Polski, a konkretniej do Kielc. Odbyły się tam półfinały i finały cyklicznego konkursu OFF Fashion. To tam mogliśmy zobaczyć zupełnie inną modę: nieco młodzieńczą, szaloną, zdecydowanie eksperymentalną, jednym słowem: offową.

Międzynarodowy Konkurs dla Projektantów i Entuzjastów Mody to jedno z tych wydarzeń, które dają możliwość młodym, zdolnym projektantom ("i entuzjastom mody" - kwalifikacje, doświadczenie, edukacja kierunkowa nie jest wymagana) sprawdzić swoje możliwości, zawrzeć cenne znajomości, a co najważniejsze: zostać obiektywnie ocenionym przez zacne jury, w skład którego wchodzą m. in.: Mariusz Przybylski, duet Paprocki i Brzozowski, Dorota Wróblewska, Michał Zaczyński, Lidia Popiel, Wojciech Grzybała, Alessandro Giancola czy Bianca Cimiotta Lami.



Zdjęcie: offfashion.eu


Do jesiennej edycji konkursu zgłosiło się 189 projektantów i duetów projektanckich, 110 zakwalifikowało się do półfinału. Sobotni wieczór spędziliśmy wspólnie z uczestnikami konkursu i liczną widownią na terenie Targów Kielce. Przez dwie i pół godziny nieprzerwanie przyglądaliśmy się kolejnym sylwetkom. Jury zdecydowanie nie miało łatwego zadania. Wśród popularnych trendów, które dało się uchwycić w czasie trwania pokazów były: motyw cielesności (nadruki, naszywki, trójwymiarowe elementy narządów ludzkich, zazwyczaj serca, krwisty kolor materiałów), frędzle (będące częścią produktu lub jego spójną całością), wykorzystanie pianki (bardzo popularnej w ostatnich sezonach).

Dlaczego ten konkurs jest ważny dla polskiej branży mody? Dlatego, że to tak zwany "łowca talentów". W konkursie biorą udział projektanci, którzy w określonym czasie, zgodnie z regulaminem, wyślą mini-kolekcję, podporządkowaną głównemu hasłu, które zmienia się co sezon (tym razem była to Alchemia). To wydarzenie jest dla uczestników zmagań momentem, w którym mogą zweryfikować swoją wiedzę i umiejętności, a przede wszystkim zawalczyć o zdobycie cennych naród. Tradycyjnie przyznawaną nagrodą, jak na konkurs modowy przystało, jest maszyna do szycia ufundowana przez sieć Media Markt. Pozostałe to m.in.: półroczny staż w Rzymie, pokaz na najbliższej edycji Warsaw Fashion Street, wyróżnienie marki Sephora, Galerii Echo, publikacja i wsparcie promocyjno-sprzedażowe Rynku Mody oraz portalu fashionweare.pl i wiele, wiele innych.

W poprzednich edycjach udział wzięli m. in.: Ola Bajer, IMA MAD, Paulina Ptasznik, Herzlich Willkommen, Jakub Pieczarkowski czy Wojciech Haratyk. Nazwiska te są nam znane, projektanci czynnie uczestniczą w rozwoju branży mody. Zapamiętajmy więc laureatów jesiennej edycji: Katarzyna Skórzyńska, duet Agnieszka Gajos i Paulina Matuszelańska, Aneta Zielińska o nich jeszcze będzie głośno.

Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu
Zdjęcie: offfashion.eu   
Zdjęcie: offfashion.eu

Ania Wawszkiewicz

Moda to coś więcej. Niż ciuchy, looki, wyprzedaże i ałtfity. Moda to przekazy, emocje, system korelacji, język. Słowami walczę o to by o tym pamiętać. Poza tym bywam tu i tam, czytam to i tamto, piszę tu i ówdzie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz