ADIDAS X MARINA ABRAMOVIC
Reklama
wcale nie musi być nudna! Ten slogan padł już jakiś czas temu i
twórcy tych krótkich form przekazu wzięli go sobie mocno do serca.
Tymczasem najnowsza kampania Adidas nie tylko nie jest nudna, nie
jest także krzykliwa ani głośna, nie jest natrętna ani
ogłupiająca. W ramach najnowszej kampanii Adidas swój performance
sprzed 36 lat powtarza Marina Abramovic.
Wybitna
performerka urodzona w Belgradzie. Artystka najbardziej znana jest ze
swoich dzieł w ramach tzw. body art`u. Wytwory jej działalności
często są głęboko zakorzenione w burzliwej historii obszaru, z
którego się wywodzi. Materiał promocyjny marki Adidas nakręcony
został z okazji, powoli już dobiegających końca, mistrzostw
świata w piłce nożnej. Artystka zaskakiwała już niecodziennymi
współpracami, m.in. z Jay`em Z czy Lady Gagą jednak nigdy dotąd
nie brała udziału w akcji reklamowej. Swoją współpracą ze
znaną marką odzieżową wywołała burzę w świecie sztuki.
Performance,
który zobaczymy w kampanii to "Work
Relation" stworzony z
Ulayem (niemieckim artystą, z którym współpracowała przez 13
lat) w 1978. Trzy grupy osób przenoszą w nim kamienie z jednego
końca sali na drugi wykorzystując trzy różne sposoby organizacji
pracy. Najlepiej idzie tym, którzy ustawieni zostali w łańcuch.
„Łańcuch jest
najbardziej trwały. Łańcuch zostaje na zawsze”
- mówi artystka. W porównaniu z oryginalnym wykonaniem zauważyć
można pewne różnice, wynikające z okoliczności, w jakich
reklama została wyprodukowana. Przede wszystkim, co nikogo nie
powinno dziwić, performerzy występują w butach marki Adidas (żeby
tego nie przeoczyć mamy odpowiednie zbliżenia), jest ich
jedenaścioro (tyle samo ile zawodników w drużynie piłkarskiej), a
sam wydźwięk reklamy ma podnosić postulat pracy zespołowej.
Ulay
(współtwórca pierwotnej wersji preformance`u) nie skomentował
jeszcze tej współpracy, a Ty, co o niej myślisz?
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz